Brev:
Den første mundfuld
13. april 2013
Alder:
4 mdr.
Den første mundfuld
Kære Helen
Lillebror nærmer sig de fire måneder, og jeg har derfor et spørgsmål om opstart af skemad.
Jeg kan se, at du engang imellem anbefaler, at man starter op i den alder. Storebror ammede jeg fuldt til seks måneder, er der noget der taler for at gøre det anderledes denne gang?
Lillebror er det en praktiserende læge kalder 'en virkelig velnæret dreng', altså godt istand. Det fungerer fint med amning, og de små trøste/hyggeamninger har han selv reduceret væsentligt, men han har en god appetit og et stort suttebehov (det sidste er et prædikat andre har hæftet på ham:-)
Han sover så fint, at jeg ikke fatter mit eget held - og trives.
Skal sådan en dreng starte på skemad når han er fire måneder?
Hvis - vil du så minde mig om opstarten? Jeg ved godt jeg har prøvet det hele før, men ligenu har jeg lidt svært ved at huske fordelingen af grød og amninger.
Egentlig er jeg en af dem der synes, det var meget rart med et besøg af sundhedsplejersken i den her alder :-)
Pia.